‍ اصول و‌ مبانی تشکیلاتی سازمان مشروطه ایران

🔻جمعی از مشروطه‌خواهان ساکن خارج از ایران روز یکشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۱۸ دی ۱۴۰۱ خورشیدی نشستی در شهر کلن آلمان برگزار کردند. در این نشست با اعلام آغاز به کار رسمی «انجمن مشروطه آلمان»، اعلام شد به زودی انجمن‌های مشروطه در چند کشور از جمله بریتانیا، فرانسه، کانادا و ایالات متحده نیز تأسیس خواهد شد و در پی آن «سازمان مشروطه ایران» شکل خواهد گرفت.

🔻حجت کلاشی فعال سیاسی مشروطه‌خواه در این نشست با اعلام آغاز سازماندهی رسمی «انجمن مشروطه آلمان»، از راه‌اندازی و فعالیت انجمن‌های مشروطه در چند کشور دیگر طی آینده نزدیک خبر داد. او در سخنانی گفت از درون فعالیت انجمن‌های مشروطه، یک کنگره عمومی برای تأسیس سازمان مشروطه تشکیل خواهد شد.

🔻او تأکید کرد برعکس آنچه تا کنون مرسوم بوده، سازمان مشروطه از پایین به بالا، و به سوی ساخت هرم رهبری، پیش خواهد رفت؛ تأسیس سازمان حاصل چنین روند پویایی خواهد بود و نه یک حرکت خلق‌الساعه و چند نشست و برخاست میان چهره‌های سیاسی.
این نشست با حضور بیش از ۱۳۰ تن از فعالان مشروطه‌خواه و ملی‌گرا در شهر کلن برگزار شد. فرخنده مدرسی، حجت کلاشی، امید اکرمی و شیدا تهرانی سخنرانان این نشست در بخش نخست بودند.

    , ,
    اشتراک گذاری